Als je bezig bent met je productontwikkeling, het uitwerken van je productfunnel of de basis aan het leggen bent voor je verkooppagina, is het belangrijk dat je de juiste informatie over je product kunt verwoorden. En nee, dat gaat niet over specificaties die alleen jij helemaal geweldig vindt 😉
Houd voor ogen dat je deze tekst schrijft voor je ideale klant. Dat is dus niet een groep mensen of een bedrijf, dat is één persoon.
Ok, daar gaan we. Pak een, al dan niet digitaal, papiertje en schrijven maar!
Waarom zou je ideale klant jouw product moeten kopen?
Dit gaat over wat je product doet, teweegbrengt, oplost, veranderd. Dit gaat dus niet over het product zelf.
- Wat is het grootste resultaat, belofte, transformatie
- Welke problemen, pijnen, frustraties, blokkades lost het op?
- Welke verlangens, wensen, behoeften vervult het?
Hoe brengt het jouw klant van huidige situatie naar gewenste situatie
Dit gaat wel over het product, maar niet over de specificaties.
- Verhaaltje, alinea, storytelling
Doel hier is om connectie te maken, herkenning te geven, emotie op te wekken. - USP’s (hoe is het uniek, veilig, anders, makkelijk, effectief etc)
- Kenmerk, voordeel, extra voordeel (zo veel je kunt bedenken)
Bijvoorbeeld: Deze blender heeft 2000Watt, waardoor je zelfs de hardste ingrediënten kunt blenden en je moeiteloos de lekkerste en gezondste smoothies op tafel zet voor jou en je gezin.
Wat krijgt je klant concreet?
Hier gaat het pas over je product.
- aantallen, duur, types, vorm, format etc.
Aanvullend
- missie of waarden die specifiek aan dit product gekoppeld zijn
- garantie
- prijs
- CTA
Optioneel
- bonussen, upsells, kassakoopjes
- veelgestelde vragen (bezwaren wegnemen)
- testimonials, case studies
Hiermee heb je de basis gelegd voor alle communicatie over je product. O.a. je verkooppagina, advertenties en content.
0 comments